یزد - مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: درطول چهار سال گذشته بیش از دو برابر مدت مشابه دوره‌های قبل در معادن حفاری انجام شده و گردشگری و آموزش در معادن ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال پایدار است.

گردشگری و آموزش در بخش معادن ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال است

  به گزارش قدس آنلاین، وجیه الله جعفری پیش از ظهر پنج شنبه  در سومین همایش نقش معدن و صنایع معدنی در توسعه کشور که با حضور معدن کاران کشور به میزبانی استان یزد برگزار شداظهارداشت: در چهار سال گذشته بیش از دو برابر مدت مشابه در دوره‌های قبل حفاری انجام شده که در این عملیات‌ها بیش از ۳۵۰ میلیون تن سنگ آهن و ۴۰۰ میلیون تن زغال سنگ به ارزش چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ذخائر جدید کشف شده است.

وی افزود : استخراج بهینه از معادن ضروری بوده  و بهره برداری از معادن عمیق از اقدامات موثر در بهره‌برداری بهتر از ظرفیت‌های معدنی است. 

این مسئول تصریح کرد: باید از تمام  ظرفیت های معدنی کشور، استفاده کامل کرد و باید در توسعه فعالیت‌های معدنی به سه عنصر اکتشاف، استخراج و فرآوری توجه بیشتری صورت بگیرد در دولت یازدهم ایمیدور تلاش کرده فضا را برای فعالیت و جذب مشارکت بیش از پیش بخش خصوصی فراهم کند..

جعفری ضرورت استخراج بهینه از معادن را ضروری دانست و گفت: بهره برداری از معادن عمیق از جمله اقدامات موثر در بهره‌برداری بهتر از ظرفیت‌های معدنی است و بحث فرآوری از  شاخصه های  مهم در بهره‌برداری از معادن بوده وما در کشور نیاز مند دانش بیشتر در راستای فرآوری از عناصر مختلف معدنی هستیم.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران افزود : فرآوری معدنی رشته‌های مختلفی در حوزه اشتغال را ایجاد می‌کند، استفاده از پتانسیل‌های موجود با هدف استفاده بهینه از ظرفیت‌های معدنی رویکری ضروری در حوزه معدن است.

وی استفاده از حوزه گردشگری و آموزشی معادن را از دیگر زمینه‌های مختلف در راستای استفاده از طرفیت‌های معدنی کشور دانست و تصریح کرد: آموزش فارغ التحصیلان دانشگاهی در محیط معدنی نقش مهمی در ارتقای علمی و ظرفیت اجرایی دست اندرکاران مدیریت حوزه معدن کشور ایفا می‌کند.


نقش مهم معادن در توسعه اقتصادی کشور 

استاندار یزد نیز در این مراسم اظهاردشت: استان یزد ظرفیت ها ی خوبی در بخش معادن دارد و نقش معادن در توسعه اقتصادی کشور به مراتب بیشتر از ظرفیت‌های نفتی کشور است.

سیدمحمد میرمحمدی افزود: دولت در حوزه استفاده از ظرفیت‌های معدنی کشور نقش حمایتی دارد  ودولت کمک یار بخش خصوصی در بهره‌برداری از ظرفیت‌های معدنی کشور می باشد .

وی تصریح کرد: توجه به بحث اکتشاف با هدف رهنمون کردن به سمت معادن تأثیرگذار، آمایش سرزمین با هدف توزیع مناسب جمعیت بر اساس ظرفیت‌های منابعی طبیعی و تدوین استراتژی ارزش افزوده از دیگر ضرورت‌های اجرایی در بحث معادن است.

میرمحمدی فرآوری و دست آوردن ارزش افزوده در اکتشافات معدنی را یکی از راهکارهای موثر در راستای رسیدن به اهداف کلان اقتصادی در این حوزه دانست و بیان کرد: چرخه تولید در بحث معادن باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.